Chybové kódy Suzuki - Suzuki Malfunction Code
Na motocyklech Suzuki se vstřikováním se od počátku objevuje spolehlivý systém samodiagnostiky (self diagnostic), který se aktivuje většinou pod sedlem umístěným konektorem. Samodiagnostika je systém určení závady, který obsluhuje řídící jednotka a zobrazuje pomocí LCD na přístrojové desce. V případě vykazování hodnot od určitého čidla nebo akčního členu mimo běžný rozsah, rozsvítí se kontrolka FI (Fuel Injection). Pro zjištění druhu závady je nutné najít pod sedlem konektor. Tento konektor byl dříve 4pinový, přičemž měl obsazen pouze dva piny, které je pro vyčtení závady nutné vodivě spojit (v garážových podmínkách např. kancelářskou sponkou). U novějších modelů umožňující séiovou diagnostiku pomocí PC (diagnostického přístroje) je použit šestipinový konektor, přičemž obsazeny jsou 4 piny. Pro aktivaci samodiagnostiky je nutné spojit bílo/červený + černo/bílý(kostra).
Kód |
Závada |
Start |
Běh |
Nouzový režim |
C00 |
bez závad |
ANO |
ANO |
- |
C11 |
Camshaft Position Sensor - Snímač vačkové hřídele |
NE |
ANO |
- |
C12 |
Crankshaft Position Sensor - Snímač klikové hřídele |
NE |
NE |
- |
C13 |
Intake Air Pressure - Snímač tlaku v sání |
ANO |
ANO |
fixován na 101kPa |
C14 |
Throttle Position Sensor - Snímač polohy škrtící klapky |
ANO |
ANO |
fixována na 100% |
C15 |
Engine Coolant Temp. Sensor - Snímač teploty motoru |
ANO |
ANO |
fixována na 80°C |
C21 |
Intake Air Temp. Sensor - Snímač teploty nasávaného vzduchu |
ANO |
ANO |
fixována na 40°C |
C22 |
Atmospheric Pressure Sensor - Snímač atmosférického tlaku |
ANO |
ANO |
fixován na 101kPa |
C23 |
Tip over sensor - Pádový senzor |
NE |
NE |
- |
C24 |
Ignition signal #1 - Cívka zapalování 1.válce |
ANO* |
ANO* |
odpojeno vstřikování 1.válce |
C25 |
Ignition signal #2 - Cívka zapalování 2.válce |
ANO* |
ANO* |
odpojeno vstřikování 2.válce |
C26 |
Ignition signal #3 - Cívka zapalování 3.válce |
ANO* |
ANO* |
odpojeno vstřikování 3.válce |
C27 |
Ignition signal #4 - Cívka zapalování 4.válce |
ANO* |
ANO* |
odpojeno vstřikování 4.válce |
C28 |
Sec. Throttle Valve Actuator - Motor sekundárních klapek |
ANO |
ANO |
- |
C29 |
Secondary TPS - Snímač polohy sekundárních klapek |
ANO |
ANO |
- |
C31 |
Gear Position Signal - Snímač rychlostního stupně |
ANO |
ANO |
fixováno na 6.kvalt |
C32 |
Fuel Injector Signal #1 - Vstřikovač 1. válce |
ANO |
ANO |
- |
C33 |
Fuel injector Signal #2 - Vstřikovač 2. válce |
ANO |
ANO |
- |
C34 |
Fuel Injector Signal #3 - Vstřikovač 3. válce |
ANO |
ANO |
- |
C35 |
Fuel Injector Signal #4 - Vstřikovač 4. válce |
ANO |
ANO |
- |
C36 |
Secondary Fuel Injector #1 - Sekundární vstřikovač 1. válce |
ANO |
ANO |
- |
C37 |
Secondary Fuel Injector #2 - Sekundární vstřikovač 2. válce |
ANO |
ANO |
- |
C38 |
Secondary Fuel Injector #3 - Sekundární vstřikovač 3. válce |
ANO |
ANO |
- |
C39 |
Secondary Fuel Injector #4 - Sekundární vstřikovač 4. válce |
ANO |
ANO |
- |
C40 |
ISC valve - Ventil volnoběhu |
ANO |
ANO |
- |
C41 |
Fuel Pump Relay - Relé palivové pumpy |
NE |
NE |
- |
C42 |
Ignition switch Signal - Spínací skříňka/imobilizer |
ANO |
ANO |
- |
C44 |
O2 Sensor - Lambda sonda |
ANO |
ANO |
- |
C46 |
Exhaust Control Valve Actuator - Motor výfukové přívěry |
ANO |
ANO |
- |
C49 |
PAIR Solenoid Valve - Solenoid systému PAIR |
ANO |
ANO |
- |
C60 |
Cooling Fan Realy - Relé ventilátoru |
ANO |
ANO |
- |
C62 |
EVAP Solenid Valve - Solenoid systému EVAP |
ANO |
ANO |
- |
C91 |
Speed Sensor - Snímač rychlosti |
ANO |
ANO |
- |
C93 |
Steering Dumper Solenoid Valve - Solenoid tlumiče řízení |
ANO |
ANO |
- |
autor: GSX-Roll