Michio Suzuki, tehdy ve věku 22 let, zakládá svou společnost výroby tkalcovství. Sídlem v Hamamatsu, Japonsko, firma dostává název „Suzuki Loom Works“

 

Díky technické kvalitě svých produktů a početným vynálezům, „Suzuki Loom Works“nezaznamenává velmi rychlý postup pouze ve své zemi,  ale také v Indii a jihozápadní Asii. Jejich vývoz dovoluje „Suzuki Loom Works“ udržovat si vynikající solventnost i přes nestálost ekonomiky Japonska.

 

Reorganizace, kapitalizace a transformace v akciovou společnost: „Suzuji Loom Works“ se stává „Suzuki Loom Works K.K.“ a Michio Suzuki je jmenován jejím prezidentem

 

Suzuki přebírá první kontakt s centrem dopravy a uspěšně vyrábí prototyp motocyklového motoru  tak jako kompletní vůz.  Ale vláda tehdejší doby nachází užitek  v docela odlišném odvětví, a tím je výroba  munice.

Konec druhé světové války. Japonský průmysl je na tom špatně a změna se stává nevyhnutelnou pro celou společnost, která si přeje prosperovat nebo jednodušeji přežít. Trh s tkalcovskou výrobou má stále přínos, ale termíny plateb se valně prodlužují a ohrožují finanční zdraví tohoto průmyslu.

 

Michio Suzuki zcela mění směr podnikání: zemědělské zařízení, energie, nářadí nebo dokonce elektrické radiátory. Toto rozhodnutí je záchranou pro společnost a dovoluje jí projít těžkou poválečnou dobou.

 

Důležitá krize, jak ekonomická, tak i politická. Dlouhé období stávek zraňuje Suzuki Loom Works K.K. Toto zpomalení ve výrobě se stane rozhodujícím faktorem veliké změny,  kterou společnost zažije. Ve věku 63 let Michio Suzuki nadmíru používá svůj bicykl. Jeho pravidelné používání jej přivede na myšlenku malého motoru, který by se stal ocenitelným komfortem.

 

Michio Suzuki se tedy začíná  zajímat o tehdy již na trh zavedené motocykly a učí se poznávat jejich funkčnost a způsob výroby.

 

Je zde rozhodnutí Michia Suzuki vyrábět od A až do Z malý motocyklový motor jako integrovanou součást bicyklu.

 

První motocykl zavedeného výrobce tkacích strojů, firmy Suzuki, byl bicykl Power Free s dvoudobým motorem 36ccm. Zadní kolo bylo poháněno řemenem. Adekvátní výkon a spolehlivost spolu s poptávkou po levné přepravě v poválečném Japonsku přinesly tomuto stroji úspěch. Objem se později zvýšil na 58ccm.

Korunován prvním úspěchem, Suzuki přivádí na trh Diamond Free, dvoudobý jednoválec se dvěma rychlostními stupni – 60 cm3. Prodej doslova exploduje, zpevněn vytrvalostí a vítězstvím a na cestě dosvědčující spolehlivost  Suzuki vyrobků.

 

Suzuki Loom Works K.K. se stává Suzuki Motor Co., Ltd. A uvádí na trh svůj první opravdový motocykl: Colleda, poháněn čtyřdobým jednoválcem – 90cm3, s třístupňovou převodovkou a vydávající 4 koně na 5000 ot/min. Na přání byl dodáván s kluzákovým zadním odpružením. V roce 1956 se objevil vylepšený model o objemu 125ccm.

Uvedení prvního TWIN (a prvního motoru o obsahu 250 cm3) vyrobeného Suzuki: COLLEDA TT. Rychlost 130 km/h a 16 koní nemá soupeře.

Michio Suzuki odchází do důchodu a je vystřídán svým zeťem Shunzo.

 

4 roky od výroby svého prvního motocyklu, Suzuki je již druhým největším národním výrobcem.

 

125 ST  již vylepšená v mnoha bodech, jako i v objevení elektrického startéru.

 

Suzuki zvyšuje snahu exportu a atakuje americký, evropský a australský trh. 250T10 dává Suzuki jmého konstruktéra sportovních motocyklů.

 

 

Nové střídání pro Suzuki s uvedením na trh svého prvního motoru  hors-bord.A nový mistrovský kousek s 250T20, který vyniká mezi sporty svými 29 koňmi a 6 rychlostmi. První světový krok v oblasti motokrosu.

Vynález malého dvouválce o obsahu 50 cm3 s převodovkou se 14 rychlostmi.

 

T500 je nejvýkonnější japonský sportovní motocykl té doby se svým dvoudobým dvouválcem a s 47 koňmi.

T90 křtěný Wolf (T125 jmenován Flying Leopard pro Evropu)  vyznačován svou  napnutou a jemnou linií ve srovnání módními trendy. Tento rok, Suzuki je již pod záštitou kompletní řady dvoudobých motocyklů od 90 až po 500 cm3.

Vynález nových modelů: GT750 (tříválec s kapalinovým chlazením) je jedním z posledních velkých dvoudobých motorů vyrobených Suzuki,  Van-Van ( v rozsahu od 50 do 125 cm3) představuje motocykl pro volný čas svými širokými pneumatikami, které později nacházíme na skútrech.

První naftový šok je počátkem pádu trhu.  Toto vede konstruktéry ke zkoušení nových řešení. Nicméně, Suzuki přichází s RE-5, experiment technologie motoru Wankel, ale tento motocykl nemá příliš na trhu úspěch.

 

Nové šílenství ve světě změn  - uvedení  zdravotních pomůcek a malých prefabrikovaných domků na trh.

 

Suzuki navazuje na úspěch s obnovou  čtyřdobých motorů pozapomenutých více než dvacet let. Jedná se o GS750. Velmi sportovní se silničním vystupováním bez chyby, která opět pozlatí erb značky Suzuki. Její menší sestřičky o obsahu 400 a 550 cm3 ji v tomto souboji podpoří.

GS 750

SP370 svědčí o zahrnutí Suzuki mezi čtyřdobé jednoválce.

 

Nejúspěšnější rok pro Suzuki  s uvedením na trh následující GS750, GS1000 a GS850G, která odhaluje převod přes osu neočekáváné kvality. A další neméně důležitá věc, že jsem se narodil a začal snít o GSX-R 1100.

 

Suzuki otřese módou motocyklů se svou GSX1100S KATANA, která zahajuje design let osmedesátých a devadesátých a následuje svou obměnu elektrických generátorů.

GSX 1100 Katana

Se svou RG250, se Suzuki pouští, tak jako ostatní hlavní konstruktéři, do šílenství turbo, ale bez jakékoliv zkušenosti. První uvedení hliníkového rámu.

 

Suzuki pobuřuje najednou motocyklový svět představujíce rychle po sobě GSX-R750, RG500 Gamma a DR600.  GSX-R750 vytvoří módu replik, nechávajíc za sebou všechny ostatní konstruktéry v závodě s „hypersportovními“ stroji.

RG500 GSX-R 750

Suzuki předkládá největší sestru – GSX-R1100, která se stává mýtem. Umístění limitace 100 koní ve Francii.

 

Suzuki prezentuje největší jednoválec své doby ve famózní DR750, která jěště bude v roce 1990 modifikovaná na 800 cm3.

 

Suzuki představuje NUDA, Concept-bike se dvěmi motorizovanými koly.

 

Suzuki Motor Co., Ltd. Se stává Suzuki Motor Corporation a překonává hranici 1.000 miliard Yenů obratu.

 

Dovoz GSF400Bandit jehož obsah válců velmi málo bude lákat francouzské publikum. Používá porměné časování ventilů.

GSF 400

Přestavení první GSX-R750W s kapalinovým chladičem místo chlazením vzduchem a olejem.

 

Krizový rok pro francouzský motocyklový trh. Suzuki se stále představuje jako  novátor se svou RF600R  - řada obzvlášť propracovaná.

Celkový počet vyvážených Suzuki přesahuje 20 miliónů kusů. První rok uvedení na trh 600 Bandit  a první místo v hitparádě v prodeji motocyklů nad 125 cm3.

600 Bandit je druhým rokem nejprodávanějším motocyklem nad 125 cm3 ve Francii.

 

Uvedení na trh TL1000S, návrat k jednoválcům. 600 Bandit se stává opět nejprodávanějším motocyklem nad 125 cm3 ve Francii.

 

Objev vstřikování u GSX-R750. 600 Bandit čtvrtým rokem vyhrává hitparádu nejprodávanějšího motocyklu.

 GSX-R 750

Představení GSX1300R Hayabusa, skutečný kousek techniky.

překlad: Šarmi