Michio
Suzuki, tehdy ve věku 22 let, zakládá svou společnost výroby tkalcovství. Sídlem
v Hamamatsu, Japonsko, firma dostává název „Suzuki
Loom Works“ |
|
Díky technické kvalitě svých produktů a početným vynálezům, „Suzuki Loom Works“nezaznamenává velmi rychlý postup pouze ve své zemi, ale také v Indii a jihozápadní Asii. Jejich vývoz dovoluje „Suzuki Loom Works“ udržovat si vynikající solventnost i přes nestálost ekonomiky Japonska. |
|
Reorganizace, kapitalizace a transformace v
akciovou společnost: „Suzuji
Loom Works“ se stává „Suzuki
Loom Works K.K.“ a Michio
Suzuki
je jmenován jejím prezidentem |
|
Suzuki
přebírá první kontakt s centrem dopravy a uspěšně vyrábí prototyp
motocyklového motoru tak jako
kompletní vůz. Ale vláda
tehdejší doby nachází užitek v
docela odlišném odvětví, a tím je výroba munice. |
|
Konec druhé světové války.
Japonský průmysl je na tom špatně a změna se stává nevyhnutelnou
pro celou společnost, která si přeje prosperovat nebo jednodušeji přežít.
Trh s tkalcovskou výrobou má stále přínos, ale termíny plateb se
valně prodlužují a ohrožují finanční zdraví tohoto průmyslu. |
|
Michio
Suzuki zcela mění směr podnikání: zemědělské zařízení, energie, nářadí
nebo dokonce elektrické radiátory. Toto rozhodnutí je záchranou pro
společnost a dovoluje jí projít těžkou poválečnou dobou. |
|
Důležitá krize, jak ekonomická,
tak i politická. Dlouhé období stávek zraňuje Suzuki Loom Works K.K. Toto zpomalení ve výrobě se stane rozhodujícím
faktorem veliké změny, kterou
společnost zažije. Ve věku 63 let Michio Suzuki nadmíru používá svůj bicykl. Jeho pravidelné používání
jej přivede na myšlenku malého motoru, který by se stal ocenitelným
komfortem. |
|
Michio
Suzuki se tedy začíná zajímat o
tehdy již na trh zavedené motocykly a učí se poznávat jejich funkčnost
a způsob výroby. |
|
Je zde rozhodnutí Michia
Suzuki vyrábět od A až do Z malý motocyklový motor jako
integrovanou součást bicyklu. |
|
První motocykl zavedeného výrobce tkacích strojů, firmy Suzuki, byl bicykl Power Free s dvoudobým motorem 36ccm. Zadní kolo bylo poháněno řemenem. Adekvátní výkon a spolehlivost spolu s poptávkou po levné přepravě v poválečném Japonsku přinesly tomuto stroji úspěch. Objem se později zvýšil na 58ccm. |
|
Korunován prvním
úspěchem, Suzuki přivádí
na trh Diamond Free, dvoudobý
jednoválec se dvěma rychlostními stupni – 60 cm3. Prodej doslova
exploduje, zpevněn vytrvalostí a vítězstvím a na cestě dosvědčující
spolehlivost Suzuki vyrobků. |
|
Suzuki
Loom Works K.K. se stává Suzuki
Motor Co., Ltd. A uvádí na trh svůj první opravdový motocykl: Colleda,
poháněn čtyřdobým jednoválcem – 90cm3, s třístupňovou převodovkou
a vydávající 4 koně na 5000 ot/min. |
|
Uvedení prvního TWIN
(a prvního motoru o obsahu 250 cm3) vyrobeného Suzuki: COLLEDA
TT. Rychlost 130 km/h a 16 koní nemá soupeře. |
|
Michio
Suzuki odchází do důchodu a je vystřídán svým zeťem Shunzo. |
|
4 roky od výroby svého prvního
motocyklu, Suzuki je již druhým
největším národním výrobcem. |
|
125
ST již vylepšená v mnoha
bodech, jako i v objevení elektrického startéru. |
|
Suzuki
zvyšuje snahu exportu a atakuje americký, evropský a australský trh. 250T10
dává Suzuki jmého konstruktéra sportovních motocyklů.
|
|
Nové střídání pro Suzuki s uvedením na trh svého prvního motoru hors-bord.A nový mistrovský kousek s 250T20, který vyniká mezi sporty svými 29 koňmi a 6 rychlostmi. První světový krok v oblasti motokrosu. |
|
Vynález malého dvouválce o obsahu
50 cm3 s převodovkou se 14 rychlostmi. |
|
T500 je nejvýkonnější japonský sportovní motocykl té doby se svým
dvoudobým dvouválcem a s 47 koňmi. |
|
T90 křtěný Wolf (T125 jmenován Flying Leopard pro Evropu) vyznačován svou napnutou a jemnou linií ve srovnání módními trendy. Tento rok, Suzuki je již pod záštitou kompletní řady dvoudobých motocyklů od 90 až po 500 cm3. |
|
Vynález nových modelů: GT750
(tříválec s kapalinovým chlazením) je jedním z posledních velkých
dvoudobých motorů vyrobených Suzuki,
Van-Van ( v rozsahu od
50 do 125 cm3) představuje motocykl pro volný čas svými širokými
pneumatikami, které později nacházíme na skútrech. |
|
První naftový šok je počátkem pádu trhu. Toto vede konstruktéry ke zkoušení nových řešení. Nicméně, Suzuki přichází s RE-5, experiment technologie motoru Wankel, ale tento motocykl nemá příliš na trhu úspěch. |
|
Nové šílenství ve světě změn
- uvedení zdravotních
pomůcek a malých prefabrikovaných domků na trh. |
|
Suzuki navazuje na úspěch s obnovou čtyřdobých motorů pozapomenutých více než dvacet let. Jedná se o GS750. Velmi sportovní se silničním vystupováním bez chyby, která opět pozlatí erb značky Suzuki. Její menší sestřičky o obsahu 400 a 550 cm3 ji v tomto souboji podpoří. |
|
SP370 svědčí o zahrnutí Suzuki
mezi čtyřdobé jednoválce. |
|
Nejúspěšnější rok pro Suzuki
s uvedením na trh následující GS750, GS1000 a GS850G, která
odhaluje převod přes osu neočekáváné kvality. |
|
Suzuki otřese módou motocyklů se svou GSX1100S KATANA, která zahajuje design let osmedesátých a devadesátých a následuje svou obměnu elektrických generátorů. |
|
Se svou RG250,
se Suzuki pouští, tak jako ostatní hlavní konstruktéři, do šílenství
turbo, ale bez jakékoliv zkušenosti. |
|
Suzuki
pobuřuje najednou motocyklový svět představujíce rychle po sobě GSX-R750,
RG500 Gamma a DR600. GSX-R750
vytvoří módu replik, nechávajíc za sebou všechny ostatní
konstruktéry v závodě s „hypersportovními“ stroji. |
|
Suzuki předkládá
největší sestru – GSX-R1100,
která se stává mýtem. Umístění limitace 100 koní ve Francii. |
|
Suzuki prezentuje největší jednoválec
své doby ve famózní DR750,
která jěště bude v roce 1990 modifikovaná na 800 cm3. |
|
Suzuki představuje NUDA,
Concept-bike se dvěmi motorizovanými koly. |
|
Suzuki
Motor Co., Ltd. Se stává Suzuki Motor Corporation
a překonává hranici 1.000 miliard Yenů obratu. |
|
Dovoz GSF400Bandit
jehož obsah válců velmi málo bude lákat francouzské publikum. |
|
Přestavení první GSX-R750W
s kapalinovým chladičem místo chlazením vzduchem a olejem. |
|
Krizový rok
pro francouzský motocyklový trh. Suzuki se stále představuje jako
novátor se svou RF600R - řada obzvlášť
propracovaná. |
|
Celkový počet
vyvážených Suzuki přesahuje 20 miliónů kusů. První rok uvedení na
trh 600 Bandit a první místo
v hitparádě v prodeji motocyklů nad 125 cm3. |
|
600
Bandit je druhým rokem nejprodávanějším motocyklem nad 125 cm3 ve Francii. |
|
Uvedení na
trh TL1000S, návrat k jednoválcům.
600 Bandit se stává opět
nejprodávanějším motocyklem nad 125 cm3 ve Francii. |
|
Objev vstřikování
u GSX-R750. 600 Bandit čtvrtým
rokem vyhrává hitparádu nejprodávanějšího motocyklu. |
|
Představení GSX1300R Hayabusa, skutečný kousek techniky. |
překlad: Šarmi