Geometrie podvozku:

Pok

geometrie podvozku

Výměna ložisek řízení:

Pokud se motorka v zatáčce vlní tak to nemusí být vždy špatně sjetá guma nebo ohnutá trubka ve vidlici. Velkou měrou se na tom podílí i opotřebení ložisek v krku řízení a především jeho správný nastavení. Jsou tam dvě kuželíkový ložiska (pokud náhodou objevíš kuličkový s kosoúhlým stykem tak je klidně vyměň za kuželíky-mají větší únosnost). Vychozený ložisko se pozná tak, že přizvedneš přední kolo do vzduchu a odpojíš tlumič řízení (do roku 89 byl před krátkej před krkem a v roce 89 a dál se montoval delší na levou stranu pod nádrž). Jemně zkusíš otočit řidítkama a nesmí být cítit jemný cvakání. Pokud při brzdění cítíš vůli v krku tak je ložisko jen povolený. Při výměně ložiska je tedy potřeba mít zvednutý přední kolo (pro lepší manipulaci vyjmi kolo a sundej vidlici z brejlí). Sundáme prvně obě řidítka z vidlice. Odšroubujem matku (A) držící horní brýle, povolíme šrouby(B) svírající objímky brýlí na vidlicích. Teď brýle stáhneme (strčíme pod ně šroubovák a zvednem). Sešroubujem matku (C), která drží ložiska. Při povolování začne padat dolů krk řízení. Sejmeme vrchní díl horního ložiska, který tam leží volně. V rámu nám zústanou misky obou ložisek, který je potřeba vyklepnout. Nad spodníma brýlema na hřídeli je naraženej vnitřní kroužek spodního ložiska, kterej musíme sundat. Oměříme si vnější a vnitřní rozměr ložiska a výšku složeného ložiska (ta není zcela svazující). Nový ložiska seženete v motoshopu řádově za 1400Kč/obě. Jsou to však normalizovaný ložiska (v 90% případů) a dají se koupit i v obchodě s ložisky ve srovnatelné kvalitě kolem 200Kč/obě (ložisko nemá velký rychlosti tak není obava z levnýho zboží na místě). Při skládání je nutný ložiska samozřejmě namazat plastickým mazivem, ale hlavně správně dotáhnout matici (C). Při dotahování pořád kontrolujem jak lehko jde otáčet řidítky a nesmíme ložisko přetáhnout a zároveň nesmí mít znatelnou vůli. Když začnou řídítka jít ztuha tak to o kousek povolíme a nasadíme horní brýle, které dotáhneme matkou (A) a objímky držící trubky vidlice. Ložiska jsou většinou vychozený jen v přímým směru a tak občas pomůže i misky pootočit o 90°. Z mýho pohledu je však lepší to rovnou vyměnit pokud jsou tam znatelný stopy opotřebení když už máme celej předek rozdělanej.

GSX-R 1100 ´89

Rozměr ložisek GSX-R 1100 rok 1990:
horní D47, d25, b15 norma 32005X
spodní D55, d30, b17 norma 32006X

Bearingshop-CZ

zpět do ´Jak na to´