Mezinárodní závody dragsterů
Turtmann 2007

Týden po německém Wittstocku byl na řadě 5. závod třídy Top Gas, kterého se chtěl i přes ne zrovna šťastné jízdy přecdchozích závodů účastnit náš jediný závodník této třídy Roman Sixta. Loni dokázal vyjet celkově první místo, letos se zadařilo jen ve švédském Malmo. Hoškovice rozlouskly motor jak ořech na dvě poloviny, v Luckau tekla voda do válce (místo origo válců jsou vyrobeny vložky), ve Wittstocku došlo k zadření válce. Týden byl na složení motoru a středeční noc místo "kvalitního" seriálu byla v duchu výměny motoru. Ve čtvrtek se doskládalo a motorka odvezla z Prahy k p.Hrudkovi na odzkoušení a dořešení problému s tekoucím jedním vstřikem (místo origo 2 na válec jsou tady 4 injektory na válec). Motorka jela tak jsme se vydali na 1100km dlouhou cestu do Švýcarského Turtmannu.
Místo opravdu super. Zářil jsem hned po překročení švýcarských hranic, kde všude kolem jsou super hory a míjelo se Ženevský jezero. Trať na 1/4 míle, tedy letiště, leží v údolí ledovcové řeky směrem k italským hranicím asi 50km za Sion. Po obou stranách pásy hor a v dáli před cílem se tyčí ledovec s zasněženou špičkou. Pátek se řeší administrativa (startovný poměrně vysoký a to 120€), technická přejímka, nějakej žvanec a pokec. S holansdským nadšencem do TopGasů, správcem www.topgas.com, spolucestovatelem Hermana Jolinka a novinářem Pietem se vydáváme pro novinářský vesty a i zde je záloha daleko vyšší než kdekoliv jinde. Piet si dělá srandu, že zálohových 30€ za vesty si švýcarka dá aspoň na ty dva dny do banky na úroky. Až uvidíte u trati chlapíka jednou rukou fotícího, druhou rukou kamerujícího tak to je on.
Závody jsou i pro auta a to v několika třídách. Z motorek jedou SuperStreetBike, V-Rod destroyer, Top Gas. Sobotní kvalifikace je docela bez problémů. Výpadky motoru se postupně eliminují a proti nudě sobotní nudě se směle postaví zadřená rolna řemenu kompresoru, která i řemen přepálila. Jolinkův mechanik,ač nikdo nevíme kde, ložiska sehnal. Proti protáčení zadního kola na ráfku vrtáme ráfek a sešroubováváme s pneumatikou osmi vruty. Je to vcelku běžný i na autech, pokud se neřeší nějaká TopFuelová monstra se šroubovanými límci.
Nedělní osmimístný pavouk vybírá Romanovi jako prvního soupeře Thomase Greubela, jenže Greubelova motorka na start nenastoupí a Roman dojíždí s časem 8,847s. Čekáme asi 3 hodiny na další jízdu, kdy čas vyplňují nejen další závodní třídy, ale i exhibice ve formě TopFuelCar, TopFuelBike, JetCar, street vystoupení. V druhé jízdě nevypíná spojka a nejde vystartovat. Po sundání víka a přítlačáku bohužel vidíme celkově povolen koš (8×M8, z toho dva šrouby přestřiženy). Vačková hřídel van Schieho to vzdala a vydřela kus bloku.
Snad to v Hockenheimu konečně vyjde. Držme palce.

výsledky závodů na http://www.swissdragster.ch

Fotky jsou opět klikací pro zvětšení.(na žádost Damose:-))





autor: GSX-Roll

Fotky ze závodů roku 2007 na DVD v plné kvalitě (jedno foto 2-3MB, 6-8Mpx) k objednání na gsxr11@email.cz