Vývoj
GSX-R 750 1985 1986 1987 1988 1989 1990 1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001
GSX-R 1100 1986 1987 1988 1989 1990 1991 1992 1993
|
Po RG250 z roku 83 vyšla na trh Suzuki s použitím technologie závodního stroje s motorkou pro veřejnost, která byla představena roku 84 a v březnu 85 vypuštěna do prodeje. Prvně zde byl použit systém SACS, který snížil hmotnost o 10% oproti vodnímu chlazení. Spalovací prostor navržen na TSCC, čtyři ventily na válec ovládají dva vačkový hřídele(DOHC). Vačky jsou poháněny řetězem s automatickým napínákem. Rám byl již od počátku z hliníkové slitiny a vážil pouhých 8kg. Se svou hmotností byla o 40kg lehčí než tehdejší bežné sedmpade. Barevné provedení bylo bílo-modrá a červeno-černá. | |||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
|
|
Oproti loňskému modelu byla prodloužena kyvka o 25mm. Světla dostaly silnější 65/50W žárovky. barevné provedení zůstalo stejné. Byla představena první závodní verze GSX-R 750R coby monopost se suchou spojkou, tlumičem řízení a dalšími sportovními doplňky. | |||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
|
|
Zesíleny přední vidle na průměr 41mm. Přední vidlice s tlumením PDF (Positive Damping front Fork) a systémem NEAS (New Electrically Activated Suspension), tlumič řízení po vzoru loňské verze RR, širší ráfky. Nevýhodou byl zadní ocelový tlumič, který moc nevydržel. | |||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
|
|
Změny se dotkly převážně rámu, který byl svařen ze 45mm čtvercových hliníkových trubek-o 60% větší tuhost. Vidlice mají větší průměr a to 43mm. Nejkratší rozvor ve své třídě-1400mm.Vpředu čtyřpístkové třmeny. Zvětšen olejový chladič, snížený čelní odpor o 11%. Motor má o 3 mm větší vrtání a posouvá se červený pole do 13 000 ot/min. Změna karburátorů z plochých šoupátek na rovnotlaký o větším průměru difuzoru.Zmenšení kol z 18" na 17". Ale poněkud přibrala a to o zhruba 20 kilo. | |||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
|
|
Snížen rozvor o 5 mm. Pozměněny převodové stupně 2,3,4 a 5. Výfukové koncovky byly opláštěny nerezem a je to druhý rok co byl systém 4-2. Rozvor delší o 5mm. Barvy černo-šedá a modro-bílá. | |||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
|
|
Opět přišel dlouhozdvihový motor ze sportovnější RR verze, zesíleny ojnice, navržen nový spalovací prostor. Nerezový systém 4-2-1. Nové Upside Down vidlice o průměru 41 mm. Větší olejový chladič a zadní ráfek 5,5". Oproti loňsku přibyla i barevná kombinace červeno-černé. | |||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
|
|
Nové kapotáž přinesla snížení aerodynamického odporu, zvětšeno sedlo a zadek dotvářela nová dvojlampa. Přechod z dřívějšího dvojvahadla na jedno vahadlo pro každý ventil.Ventily mají hrníčky s podložkama čímž se snížila setrvačnost o 5%. Výfuková vačka měla o 7° kratší otevření. Další vzrůst hmotnosti což se negativně podepsalo na místě na špici "výkon/hmotnost" | |||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
|
|
Nový vodou chlazený motor (W) s olejovým ostřikem pístů jako u starších olejem chlazených motorů. SNížena rozteč mezi válci o 10 mm a to dovolilo zkrátit klikovku o 57 mm. Rám byl svařen z pětihraných trubek a snížilo se torzní pnutí. Vystužená zadní kyvka. | |||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
|
|
Přišlo pár kosmetických změn, snížením umístění klikovky se posunulo těžiště poněkud dolů. Zmenšen úhel mezi ventily o 4° a to na 16°. | |||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
|
|
Šestipístkové třmeny a silnější USD vidle (43 mm) s modrým eloxem. Hliníková vodní pumpa, magneziový ventildekl, odlehčená a přepracovaná zadní vidlice. Hmotnost je tam kde byla jedenáctka v roce 86. | |||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
|
|
Nové barevné provedení. Vidlice nebyla už modrá, ale stříbrná. | |||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
|
|
Suzuki opustila dvojitý kolébkový rám a nahradila jej zcela novým Delta boxem. Electronicky ovládané 39mm karburátory, nový systém SRAD, válce dostaly novou povrchovou úpravu SCEM. Nový nízkozdvihový motor. Přední 43 mm vidlice a zadní tlumič je plně nastavitelný. Barvy žluto-hnědá a samozřejmě modro-bílá. | |||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
|
|
bez vážnějších změn | |||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
|
|
V roce 98 zahodila GSX-R karbíky a dostala elektronicky řízený vstřikování paliva (EFI) se 46 mm širokým sacím hrdlem. Přibylo mraky čidel-teplota vzduchu, vody, poloha škrtící klapky, otáčky, optimální lambda atd. Rozvor zkrácen o 5 mm. K již tradiční modro-bílé přibyla nová oranžovo-černá kombinace. | |||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
|
|
Stejný rám, stejný barvy, stejný všechno. | |||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
|
|
Nová, silnější, lehčí, krásnější, ostřejší (a dražší:-). Nezůstal kámen na kemani. Horní polovina klik.skříně je jeden díl i s válci. Vzduch proudí přes dvě škrtící klapky přičemž jedna je ovládaná rukojetí a druhá počítačem.Prodloužena zadní kyvka o 20 mm. Po malé dietce klesla hmotnost na úctyhodných 166kilo nasucho. Je opět na prvním místě coby nejlehčí a nejvýkonější 750. | |||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
|
|
Oproti předchozímu ročníku pouze malá změna v barevném designu kapotáže. | |||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
|
|
Suzuki GSXR 1100
se začala vyrábět v roce 1986. Byla v červeno-černé a modro-černé
kombinaci. Motor je chlazen olejem a vzduchem (vodou jen za deště:-) SACS. Rozvod DOHC se čtyřmi ventily na válec TSCC. Výfuk sveden do jednoho tlumiče. Dvojitý kolébkový rám z hliníkové slitiny. Přední vidlice i zadní tlumič je nastavitelný. | |||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
|
|
Nové grafické provedení. Jinak stejné jako u loňského modelu. | |||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
|
|
Nový grafický provedení. Mírně změněná nádrž. Nový 3 paprskový kola, ale stále 18". O 7% větší olejovej chladič. Motor a rám stejnej jako u roku ´87. | |||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
|
|
Druhá generace s novým rámem, kapotou a koly. Motor modernizován. Nový výfukový systém 4-2-1-2. Provedení v bílo-modré, černo-červené a černo-šedé. Přední vidlice má 8 stupňů nastavení pružení a 10 stupňů nastavení tlumení. Zadní tlumič stavitelný ve čtyřech stupních. | |||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
|
|
Nové grafické provedení. Nové Upside Down vidlice. Zadní tlumič plně nastavitelný. Motor jako model 1989. | |||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
|
|
| |||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
|
|
| |||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
|
|
| |||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
|
staženo z gixxer´s page a Mickeho GSX-R pages